K
i
e
m
e
l
t

h
í
r
e
k
Kiemelt hírek
 
 
Reneszánsz, barokk és kortárs zene a fesztiválon
2016. szeptember 22. - Röviden
« vissza
orlando.jpg,

Reneszánsz, barokk és kortárs zene a fesztiválon
Az Orlando Énekegyüttes hangversenye a Szent Imre piarista és helyőrségi templomban
Az idei Ars Sacra Fesztivál veszprémi zenei programjainak egyik fénypontja volt az Orlando Énekegyüttes szeptember 18-i egyházzenei koncertje a Szent Imre piarista és helyőrségi templomban.

A Boldog Gizella Főegyházmegyei Gyűjtemény szervezésében megtartott reneszánsz és barokk dallamokat megszólaltató esten Vikman Pál művészeti vezető vezényletével ezúttal az énekegyüttes az angol zeneszerző, William Byrd, valamint a németalföldi Clemens non Papa egy-egy többszólamú motettáját adta elő műsorának nyitányaként, majd egy „Veni Sancte”-mise Agnus Dei-tétele következett, Pierre de Manchicourt szerzeménye. A spanyol reneszánsz kiváló mestere, Cristobal de Morales Jób könyvéből vett drámai szövegére írott művét Philippe Rogier és Roland de Lassus opusai követték, végül a kórus a barokk zenei világába vezette át a hallgatóságot: Antonio Lotti 17. századi zeneszerzőnek a keresztrefeszítés drámai eseményét megszólaltató műve, a nyolc szólamú Crucifixus hangzott el. A koncert első részét Henry Purcell áhítatos énekes fohásza (Hear my prayer – Hallgasd meg imádságomat) zárta.

A művészeti fesztivál meglepetéseként a második részben egy unikális értékű kórusművet szólaltatott meg az énekegyüttes, méghozzá jól ismert tematikus repertoárjuktól eltérve egy kortárs zeneszerzőtől. Az amerikai Eric Whitacre tragikus témájú művét (When David heard – Amikor Dávid meghallotta), melyben Dávid király siratja elvesztett fiát, Absalomot. A műben a szerző a drámai szerkesztés magával ragadó lendületével, a fájdalom kifejezésére szolgáló dallam és szöveg töredezettségével vezeti el a hallgatót a katarzisig, s a lelki tusa végén az ének szinte kisimul a lélek békéjének teljességében.

Toldi Éva
« vissza